Födelsedag och sex en onsdag

Av | 13 februari, 2019

Ibland dyker det upp saker jag vill dela med er, men som känns för ”små” att göra ett helt blogginlägg av.  Några gånger gör jag i stället ett inlägg på Facebooksidan eller på Instagram, men nu hade jag sex mindre nyheter samtidigt, så då fick det bli ett inlägg med lite olika.

Födelsedag

Hurra, jag fyller år i dag!

44 till antalet om man ska tro det som står i passet! Det blir inget större firande, utan kanske nåt gott till fikat i kväll.  Lite mera firande på fredag då vi ska bo på hotell och äta restaurangmiddag.  Det får räcka för i år!

Nytt på bloggen

Under fliken Kartor längst upp har jag lagt till en ny karta med alla ställplatser och campingar vi bodde på under vår långa resa i Tyskland förra året.  Kartan kommer att fyllas på med alla platser vi övernattat på på tidigare resor och även nya platser som tillkommer framöver.  Den är tänkt att bli en komplett karta över alla platser vi besökt med husbilen.  3 veckors resa i Norge och Sverige 2017 samt en hel del helgutflykter kommer att läggas till.  När det finns ett relevant blogginlägg kommer det att finnas en länk.

Resedagbok

Mycket snack om Tysklandsresan nu, men det var en resa vi kommer att minnas länge.  Under resan skrev vi dagbok för att minnas vad vi gjort och i går hade vi högläsning av de första 50 dagarna.

Vi konstaterar att ”lugn morgon”, ”skön kväll” och liknande är de oftast använda fraserna.  Visst låter det härligt?  Vi påmindes också om all god sparris vi åt i maj månad förra året och kan med glädje konstatera att vi kommer få njuta av den i år också (se längre ner)!! Slutligen fick vi en liten påminnelse om hur kort vår vi hade förra året.  Vi åkte hemifrån i grått och kallt regnväder och det var ingen antydning till grönt på träden.  En vecka senare hade vi ”lugna varma” kvällar utanför husbilen…

Husbilsbloggarna

Jag har skapat en grupp på Facebook som heter Husbilsbloggarna.  Anledningen är att många av husbilsgrupperna på Facebook antigen är geografiskt indelade eller man får inte posta sina blogginlägg där, så jag vill skapa en gemensam plats för oss som bloggar om husbil, husbilsresor och husbilsliv där vi kan dela med oss av våra skriverier.  Alla som gillar att läsa husbilsbloggar är så klart också välkomna att vara med i gruppen.

Ni hittar gruppen här!

Välkomna att kolla in, och kom ihåg att svara på frågan när du ansöker om medlemsskap.

Caravan Stockholm 2019

Dubbla anledningar att bo på hotell på fredag;  födelsedagsfirande och besök på Caravan Stockholm på Kistamässan.  Vi bor inte längre bort än att det är möjligt att åka över dagen, men efter ett par lugna resemånader rycker det lite i resefoten och vi hade poäng vi kunde nyttja för att få en gratis hotellnatt.

Caravan Stockholm är en mässa där man kan kolla på husbilar och husvagnar, frestas av prylar man inte visste man behövde, titta på föreläsningar och få resetips.   Vi har inga planer på att byta husbil, men det är kul att kolla lite och kanske vi slår till på nån rolig pryl!  Senast vi kollade på husbil i Tyskland förra sommaren drog vi slutsatsen att vi redan har världens bästa husbil

Tyvärr missar vi föreläsningarna som Freedomtravel ska hålla på fredag och söndag, men jag hoppas vi får möjlighet att träffas.

Skal någon av er på mässan?

Berlinx2

Om ni har läst bloggen ett tag så har ni troligen inte missat att vi gillar Berlin rätt så mycket.  Så mycket att vi helt plötsligt råkar ha två resor bokade, en 3-dagars i mars och en 5-dagars i maj.  Båda gångerna är det arrangemang som lockar, men vi kommer även ha tid att hitta på annat.  Vi har inte lagt så mycket planer än, förutom att vi ska äta sparris när vi åker dit i maj!

Ja, det var sex en onsdag.  Jag ber om ursäkt för clickbajtrubriken, men nån gång får man väl skoja till det!

16 svar på ”Födelsedag och sex en onsdag

1. Britt-Marie Lundgren

Hoppas du hade en bra födelsedag! Vi hade funderingar på att åka på mässan men det gick inte att få in i planeringen under mina sista arbetsveckor.
    Det låter trevligt med ett Destinationstorg och inte bara husbilar och campinggrejer.
    Två Berlinresor! Häftigt!

Det blev en lugn och skön födelsedag hemma med lite fika. Svårt med planering i bland, men ”sista arbetsveckor” låter på nåt sätt skönt ändå! Destinationstorget var så där förra året tyckte vi. I stort sett bord med broschyrer och inte någon att prata med. Hoppas de har vidareutvecklat det i år. Berlin är aldrig fel och vi räknar redan ner till den första resan!

2. BP

Stort GRATTIS i efterskott! Din mamma kunde ha tajmat födseln aningen bättre kan man tycka. Tänk om du sett dagens ljus på Alla hjärtans dag;-)

Tack för det! Det var bara några timmar det handlade om, men jag är glad jag har min egen dag!

3. Renates Reiser

Det høres ut som det er mye spennende som foregår for tiden. 🙂 Gøy med hele to Berlin-reiser i nærmeste framtid. Og ikke minst – gratulerer så mye med dagen på etterskudd!

Takk for gratulasjonen! Ja, nå føles det som man er på vei å våkne fra vinterhvile og komme til liv igjen! Mye moro på programmet framover og endelig litt reising igjen!

4. FREEDOMtravel

Jättekul att träffas på mässan!!! Och GRATTIS i efterskott (vilket jag missade på mässan, sorry det hände så mycket ;)). Önskar en fin söndag!

Tack för det! Ni verkade verkligen ha att göra på mässan! Kul att folk är så intresserade!